Monday, December 19, 2011

Bukan politik, sekadar luahan hati si budak kecik

Salam & Hey Dunia
Oh! morning dear bloggers & my readers (ada ke readers ? LALALA)
agak berjanggut lamanya xberdongeng pasal manusia,kita sendiri..and arine..aku nak berdongeng seketika..yehaaaa.layankan jela ye


rasanye skang UPSI digemparkan dgn isu AA (memang nama sebenar)..xperlulah aku nk jelaskn panjang lebar..kalo nak tau..tanye je aku depan2..hehehe =p
truly speaking..aku sangat2 kesian ngan kawan aku ne...AA, dia classmate aku, coursemate aku, and yg paling penting..kawan aku
well, maybe dia salah psal isu tuh..tapi napa perlu sampai orang nak maki dia?
hina dia?
burukkan mak ayah dia?
tolongla paham..AA ada mak ayah jugak..ada keluarga jugak... 


yg aku nak jadikan isu di sini..
SIAPA KITA UNTUK MENILAI ORANG LAIN?
salah silap orang kita nampak..salah silap kita sendiri? kita semua ne manusia biasa kan..hamba Allah s.w.t...
hanya Allah s.w.t yg berhak menilai kita..
xsalah rasanya kita beri teguran cara baik...well mungkin ada sesetengah pihak berpendapat ada certain orang je bleh terima teguran..tapi xsalah mencuba kan?
kenapa perlu jump to the conclusion....semua yg negative dan jahat sebab dia wat benda tuh?
come on la peeps
kita semua pun manusia biasa
tipulah kalo xpena wat silap


at the very least we can do...
bagi dia masa...maybe dia ada explanation untuk apa yg dia wat...
pasti ada sebab kan?
pasti dia ada jawapan untuk semua ne...
.
.
.
.
.
.
.

p/s: nilai sendiri dan pikir


dear Adam Adli, dude, i am praying for u, truly...hope everything will be alright..Allah bless u kawan ~

AWAK YG CUTE, SILA LAH LIKE =)

0 Orang Cute Makan Karipap:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...